Wednesday 14 December 2016

KELAB SANGGAR ASLI

SANGGAR ASLI

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada semua pembaca yang saya sayangi, Saya harap anda semua dalam keadaan sihat dan ceria menghadapi hari - hari anda. Sebelum itu, saya ingin meminta maaf di atas kelewatan saya mengemaskini blog saya ini dengan artikel atau informasi baharu disebabkan oleh kesibukan sebagai pelajar universiti.

Baiklah saya ingin menceritakan kepada anda semua apa itu Sanggar Asli.

Namanya unik, berbunyi klasik dan ramai yang menganggap ia mesti ada kaitan dengan kebudayaan. Saya perlu mengaku yang anda semua bijak dan pandai.

Sebenarnya Sanggar Asli merupakan kelab kebudayaan yang ditubuhkan di Kolej Aminuddin Baki. Ia  merupakan satu platform untuk penghuni KAB untuk mencungkil bakat yang terpendam dan mengasah bakat mereka dalam bidang kebudayaan.

Di Kolej Aminuddin Baki, kami ada Biro Kebudayaan di mana biro ini akan menguruskan segala - gala program yang berkaitan dengan kebudayaan. Sanggar Asli ini juga di bawah kelolaan Biro Kebudayaan

Di dalam kelab ini, kami membahagikannya kepada tiga kelab kecil mengikut bakat dalam kebudayaan, iaitu : 


  1. Seni Teater Aminuddin Baki
  2. Seni Nyanyian Aminuddin Baki
  3. Seni Tarian Aminuddin Baki
Saya ingin memberitahu bahawa saya merupakan ahli kelab Seni Teater Aminuddin Baki dan saya juga adalah Ketua Kelab tersebut. Saya telah diberikan kepercayaan oleh ahli kelab untuk menggagas tanggungjawab yang saya kira sangat berat dan saya akan cuba sedaya upaya untuk menjadi seorang ketua yang berwibawa.

Banyak pertandingan yang kelab Sanggar Asli akan menghantar wakil dan semestinya ingin mendapat tempat di hati pelajar UKM antaranya ialah :

  1. Pertandingan Nyanyian dan Tarian Anjuran Majlis Konvokesyen
  2. FesTer (Festival Teater)
  3. ICAF (Inter College Arts Festival)
  4. Makum
Saya harap anda semua menarik membaca artikel saya ini. Saya meminta izin untuk mengundur diri. Sekian Terima Kasih

No comments:

Post a Comment