Wednesday 14 December 2016

Pengalaman Belajar Aplikasi Komputer

Pengalaman belajar 
Aplikasi Komputer

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua..

Ini merupakan artikel terakhir saya bagi semester ini..

Dan untuk artikel ini, saya ingin berkongsi dengan anda semua mengenai apa perasaan dan pengalaman saya belajar dalam kursus EPPD 1063 iaitu Aplikasi Komputer.

Saya boleh katakan saya sangat seronok dan betapa banyaknya ilmu yang saya pelajari melalui kursus ini.

Dahulunya saya belajar menggunakan Microsoft Word dan Excel hanya memasukkan angka atau menaip sahaja tetapi..

Rupa - rupanya terdapat banyak fungsi, cara - cara yang lain yang dapat digunakan dengan menggunakan aplikasi tersebut.
Penggunaan formula dalam Excel itu merupakan perkara paling baharu dan ia memang membantu saya dalam menyiapkan tugasan saya yang lain yang memerlukan khidmat aplikasi Excel ini.

Saya juga belajar mengenai Pengkalan data iaitu Access di mana dahulunya saya hanya tahu menyebutnya dan sekarang saya ada menerima sedikit input mengenainya.

Saya juga belajar bagaimana untuk menulis blog. Mencari pelbagai idea dan pada masa yang sama,ia melatih pemikiran dan skil saya dalam penulisan. Saya perlu menulis dalam bentuk yang santai tetapi masih dalam keadaan penulisan yang formal.

Saya amat menggemari tugasan Web 2.0 di mana saya bekerja dalam kumpulan. Ahli kumpulan saya sangat memberikan kerjasama dalam menyiapkan tugasan ini. Saya belajar untuk membuat pembentangan menggunakan medium yang baharu iaitu video Powtoons. 

Ia sangat menarik dan membantu mengasah skil komunikasi dan gaya percakapan saya terhadap orang lain.

Saya sangat seronok dan saya ingin mengucapkan ribuan terima kasih saya kepada pensyarah bagi kursus saya ini iaitu :

PUAN NOOR FARIDATUL AINUN BINTI ZAINAL

tanpa beliau, saya memang tidak tahu apa2... terima kasih saya ucapkan.

In shaa allah pada masa yang akan datang, jika saya rajin, saya akan meneruskan legasi penulisan blog saya ini sehingga ke akhirnya

SEKIAN TERIMA KASIH !!

1 comment:

  1. tahniah... semoga terus sukses dunia dan akhirat.... amin

    ReplyDelete