Wednesday 14 December 2016

TEATER

PENTAS HAYATI


Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada pembaca yang di sayangi, apa khabar anda semua? saya berharap yang anda semua dalam keadaan sihat sejahtera. Rasanya sudah lama saya tidak mengemas kini blog saya dan hari ini, Syukur ke Hadrat Illahi kerana memberikan kesempatan untuk menulis artikel ini.

PENTAS HAYATI...

Saya ingin menceritakan kepada anda mengenai teater yang saya sedang berlakon untuk dipertandingkan pada hari sabtu ini mewakili kolej Aminuddin Baki pada 26 November 2016 bertempat di Panggung Seni, Universiti Kebangsaan Malaysia. Tajuknya ialah PENTAS HAYATI.

SKrip ini menceritakan seorang anak luar nikah yang diberi nama Adi. Dia merupakan budak lelaki yang berumur 14 tahun tetapi mengalami masalah terencat akal yang menyebabkan cara pemikirannya hanya seperti budak berumur 5 tahun.

Dia mempunyai seorang ibu yang sangat menyayangi dirinya iaitu Mak Timah. "Suaminya" atau ayah Adi yang bernama Lokman merupakan seorang lelaki yang ganas, panas baran, dan suka  bermain judi. Ayahnya sangat tidak suka kepada Adi.

Selain itu, wujud watak Murat dan Zulaikha. Murat merupakan anak kepada Lokman dan merupakan anak tiri Mak Timah. Murat mempunyai diploma tetapi masih belum mendapat kerja. Murat sangat suka kepada Zulaikha, gadis kampung jiran sebelah Mak Timah. Sangat lemah lembut dan ayu.

Pelbagai drama yang berlaku sehingga akhirnya, tekanan hidup yang memaksa Lokman di bunuh. siapakah yang membunuhnya??

DAN PALING PENTING..

SIAPAKAH HAYATI???

Jika pembaca - pembaca ingin tahu, boleh lah hadirkan diri ke teater tersebut dan saksikan lakonan amatur kami. Izinkan saya untuk mengundur diri

Sekian, Terima Kasih

No comments:

Post a Comment