Wednesday 14 December 2016

SENARAI BIASISWA UNTUK PELAJAR INSTITUT PENGAJIAN TINGGI

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua... Alhamdulillah dan syukur ke hadrat Yang Maha Esa kerana memberikan saya peluang untuk terus mengemas kini blog saya ini.. Saya ingin memohon maaf sekiranya saya lewat untuk berkongsi informasi dengan anda semua....

Pada kali ini, saya akan berkongsi perkara yang memang diminati oleh para mahasiswa dan mahasiswi di Institut Pengajian Tinggi tidak kisah sama ada awam atau swasta.

Saya telah menjumpai lebih kurang 67 tempat untuk para mahasiswa dan mahasiswi memohon bantuan atau biasiswa pelajaran.

Antaranya ialah :

AGENSI TEMPATAN :
  • Jabatan Perkhidmatan Awam
  • PTPTN
  • Majlis Amanah Rakyat
  • Kementerian Belia dan Sukan
  • Kementerian Pelajaran Malaysia
  • Kementerian Pertahanan
  • Kementerian Sains, Teknologi dan Inovasi
AGENSI YAYASAN NEGERI
  • Yayasan Selangor
  • Setiausaha Kerajaan Negeri Selangor
  • Yayasan Wilayah
  • Yayasan Perak
  • Yayasan Melaka
  • Yayasan Negeri Sembilan
  • Yayasan Pahang
  • Yayasan Sarawak
  • Yayasan Sabah
  • Yayasan Pelajaran Johor
  • Yayasan Terengganu
  • Yayasan Kelantan
  • Tabung Amanah Pendidikan Negeri Melaka
  • Kumpulan Wang Biasiswa Negeri Perlis
  • Tabung Amanah Pinjaman Penuntut Pulau Pinang
  • Lembaga Biasiswa Negeri Kedah
SYARIKAT BERKAITAN KERAJAAN

  • Yayasan Khazanah
  • Yayasan Telekom
  • Petronas
  • Bank Negara
  • Maybank
  • Yayasan Proton
  • Yayasan Bursa Malaysia
  • Yayasan Tenaga Nasional Berhad
  • Yayasan UEM GROUP
Saya harap ini dapat membantu sedikir sebanyak kepada para mahasiswa untuk membantu meringankan beban anda untuk menuntut ilmu.

Ingatlah, belajar lah kerana Allah, ilmu mudah diperoleh, pengetahuan akan bertambah

Sekian Terima Kasih

No comments:

Post a Comment